onsdag 6. juni 2012


Strikkedesign
Produksjon

I strikkedesignoppgaven skulle vi først lage en prøvelapp med rille, rettstrikk, vrangbord og perlestrikk. Sånn at vi kunne lære oss de forskjellige metodene å strikke på uten at vi ødela produktet. Etter at vi hadde gjort dette skulle vi designe et eller flere strikkeprodukt ut i fra et mønster og valgfri teknikk. Jeg valgte da å lage et tubeskjerf med vrangbord. Eskimo var garnet jeg brukte og størrelsen på strikkepinnene jeg hadde var på 9mm.  Siden jeg ville at tubeskjerfet skulle bli litt langt valgte jeg og bruke 150 masker og derfor ble det rundpinner i stede for vanlige strikkepinner.



Materialet:
     ·        Rundpinner
     ·        Garn









Kompetansemål:
    ·        Utføregrunnleggende håndverksarbeid ut i egen arbeidsplan, i tråd med relevante kvalitetskriterier.
    ·        Eksperimenter målrettet med teknikker, form, farg, materialer og redskaper.
    ·        Beregne materialer for bruk til egne produkter og tjenester.


Egenvurdering:
Tidsmessig synes jeg denne oppgaven ble for lang, men tiden gikk fort når du kom i gang. Ellers er jeg veldig fornøyd med en oppgave som dette. Hvor vi bare kan sitte og ikke konsentrere oss så mye som vi kanskje ville ha gjort på en annen oppgave. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar