onsdag 14. desember 2011

Mønster oppgave

Til denne oppgaven skulle vi lage tre forskjellige mønstre som skulle bli til innpakningspapir med en matchende pose til hvert av mønstrene. De tre mønstrene skulle være enten rolig, livlig og leken.


Først startet jeg meg å finne et mønster element som jeg skulle jobbe med. Etter dette fortsatt jeg med å lage en rapport, det er det mønsteret som gjentas og kan speiles. Etterpå utvidet jeg rapporten til ett flate mønster ved at rapporten gjentas flere ganger

Det første innpakningspapiret jeg lagde var det som skulle bli til av et rolig mønster. Slik ble den:










Det andre mønsteret jeg lagde var det som skulle bli  til et det motsatte av rolig nemlig livlig:





Og den siste var den vanskeligst. Til å begynne med hadde jeg ikke noen inspirasjon, helt til jeg fikk en kjærlighet av kjæresten som var formet som en bamse. Denne tok jeg bildet av, la inn på Photoshop og tegnet over. Deretter fjernet jeg bildet og begynte å fargelegge. Og slik ente det opp med at alle mønstrene ble ferdig. Her kan du se hvordan den ble:





Materialet:
·         Mønsteret- Illustrator og Photoshop
·         Innpakningen:
-          Saks
-          Papir
-          Teip
-          Mønsteret

Egenvurdering:
I denne oppgaven synes jeg at alt gikk utrolig bra med alle mønstrene. Jeg fikk lært meg å jobbe mer i Photoshop og Illustrator. Og jeg  lært meg hvordan man skal sette sammen mønstrene ut i fra hvilken virkning de har.
Jeg lærte og hvordan du kan sette sammen farger og uttrykk slik at det blir til  et livlig eller rolig uttrykk. Sånn som :
-         Stor kontrast
-          Intense og klare farger
-          Skråstilte linjer
-          Og geometriske former gir et livlig uttrykk mens
-          Mindre kontrast
-          Avdempet og duse farger
-          Horisontale og vertikale linjer
-          Og organiske former gir et rolig uttrykk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar