tirsdag 18. oktober 2011

Oppbevaringsboks


I den her oppgaven skal du få se hvordan noen pappbiter kan bli til en fin oppbevaringsboks for ting og tang. Vi fikk beskjed om å velge ett yrke vi kunne ta etter å ha gått VG1 som vi igjen skulle gjenspeile i boksen. Jeg valgte da å ta blomsterdekoratør fordi det var fra dette yrket jeg først fikk ideer til.
Først tok jeg ei papplate som var 6mm bred og skar ut de målene jeg hadde fått til å begynne med. Du kan selv velge hvilke mål du vil bruke, avhenger av hvor stor du vil at boksen din skal være. Etter å ha gjort dette teipet jeg sammen biten. Både på utsiden og innsiden av lokket og bunnen. Så for å skjule teipen malte jeg boksen hvit og tok svart silkepapir i bunnen av boksen min. For å gjøre boksen min litt mer personlig valgte jeg å pynte med et bilde jeg selv hadde tatt og skrev ut på silkepapir som jeg limte på lokket. Jeg valgte også å tegne en liten tegning av noen kruseduller der det var plass igjen og tok lilla silkepapir rundt den lille biten som var igjen på toppen, og fortsatte med dette på bunnen av boksen.

Dette er hvordan boksen så ut til å begynne med



Jeg malte boksen hvit for å skjule teipen som du ser på første bilde.







Her kan du se det bildet jeg valgte å skrive ut i silkepapir.

Og her kan du se hvordan boksen min endte opp med å se ut tilslutt.















Materiale:
-          Papp 6 mm
-          Maskeringsteip
-         Decoupagé - spesielt lim 
-          Hvit maling
-          Forskjellig silkepapir
-          Svart penn

Egenvurdering
Jeg er ganske så fornøyd med denne oppgaven. Kunne kanskje ha vurdert om jeg burde ha tatt på lilla silkepapir på hele bunnen eller bare valgt og tatt det noen steder. Men må si jeg føler at jeg klarte denne oppgaven veldig bra.
Linn Anette Fjelle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar