onsdag 12. oktober 2011

Stoloppgave


I den første oppgaven vi fikk i Design og Håndverk skulle vi lage en stol ut i fra en mal vi fikk av læreren. Vi fikk beskjed om å dekorere minst en stol i papir og en som skulle være med ting som gjenspeilte seg i oss. I begynnelsen stod jeg litt fast med denne oppgaven og var ikke helt sikker på hva jeg skulle gjøre. For å få litt mer inspirasjon dro jeg på materialrommet og lette fram ting som virket litt interessant til oppgaven. Tilslutt endte jeg opp med å gjøre noe litt utenom oppgaven og lagde en stol av metall i stedet for å bruke papiret som vi fikk, men beholdt likevel malen og jobbet ut i fra den.
Når stolen var ferdig montert opp, virket den så kjedelig at jeg ville pynte den med noe som fortalte litt om meg selv og valgte derfor å dekorere den med perler som jeg hadde tredd igjennom en ståltråd og satt fast rundt stolryggen. Men likevel så virket den litt tam så jeg valgte derfor å ha på en farge og endte opp med å male den rosa. Grunnen til at jeg valgte akkurat denne fargen er fordi jeg synes rosa er en fin farge og den var yndlingsfargen min da jeg var mindre. Etter å ha malt den ferdig fikk jeg lyst til og lage litt mer liv på stolen som ikke så helt ferdig ut og endte tilslutt med å lime på en del glitter.

 Etter å ha klippet ut stolen og satt den sammen så den slik ut









Slik ble den etter at jeg hadde tatt og flettet inn perlene med ståltråd












Og dette er hvordan sluttresultatet ble



Materialet:
-          Ståltråd
-          Lim
-          Tang
-          Glitter
-          Perler
-          Maling

Egenvurdering:
Jeg synes egentlig at det gikk ganske greit når jeg først kom i gang, men ble ikke så fornøyd med resultatet. Jeg kunne kanskje ha vært litt mer nøye med å få stolen rettere enn hva den er og kanskje hadde lagt et ekstra lag med maling.
Linn Anette Fjelle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar